Paolo Forni, University at Albany, NY

Data dell'evento: 22/12/2016
seminars_2016

Friday, 23rd December - h 2:00 p.m.
Seminars Room, NICO

Terminal differentiation of vomeronasal sensory neurons and GnRH-1 neuronal migration, from new models to new stories

Paolo E Forni
Department of Biological Sciences
University at Albany, NY, USA

The nasal placode gives rise to a plethora of different neuronal cell types. How such diversity is established and how different neuronal populations interact during development is still largely unknown.
By using in-vivo genetic strategies we discovered that that correct development of the olfactory bulbs and connection of the olfactory/vomeronasal neurons to the forebrain are not needed for GnRH-1 neuronal migration. Moreover by analyzing a knock-in/out mouse model for the transcription factor Tfap2e we discovered a key role for this molecule in controlling the terminal differentiation of vomeronasal sensory neurons.

Host: Paolo Peretto