Seminars in Neuroscience 2019-2020

December 12, 2019  - h. 4:00 pm

Dipartimento di Scienze della Vita e Biologia dei Sistemi
Via Accademia Albertina 13 - Aula C

Electroconvulsive Shock Enhances Responsive Motility and Purinergic Currents in hippocampal Microglia

Prof. Stefano Vicini
Department of Pharmacology and Physiology - Georgetown University, Washington DC, USA,
Visiting Professor in Neurophysiology
Master in Cellular and Molecular Biology at Dbios UNITO

The role of astrocyte calcium microdomains in prolonged LTP maintenance in the perirhinal cortex

Dr. Gabriele Losi
Istituto di Neuroscienze CNR