Virtual Meeting STEROIDS and NERVOUS SYSTEM

STEROIDS and NERVOUS SYSTEM
Torino, Italy | 11-12 and 25-26 February 2021

Dear colleagues,

Due to the COVID19 pandemic, the 11th International Meeting on Steroids and Nervous System and the associate Satellite Symposium have been moved to 2022, but, in order not to totally miss our meeting, together with the Scientific Committee, we have decided to organize a virtual event that includes 5 plenary lectures, a series of short free communications presented by young researchers and also a poster exhibition.

Prior to this event we organized another virtual event, a satellite conference on Allopregnanolone. You may register for only one of the events or for both.

As during previous meetings, we will face cutting-edge approaches in the field of steroids and the nervous system.

Roberto C. Melcangi and GianCarlo Panzica

more information > neurosteroids2021

15 ottobre 2021

Giornata Mondiale dell'Anatomia: La Scuola di Levi

Venerdì 15 ottobre, in occasione della Giornata Mondiale dell’Anatomia Umana, l'Università di Palermo organizza un webinar dedicato a Giuseppe Levi.

Al nostro direttore Alessandro Vercelli è affidato il compito di delineare il profilo dello scienziato che - a partire dal 1919 - lavorò presso l'Istituto di Anatomia dell'Università di Torino, dove è ricordato anche per essere stato maestro dei premi Nobel Rita Levi-Montalcini, Renato Dulbecco e Salvador Luria.

15 ottobre 2021