Alice Staffa, Instituto de Neurociencias de Alicante, Spain

Data dell'evento: 07/01/2020
seminars2020
Tuesday, January 7th - h 4:00 p.m.
Seminars Room, NICO
Neuroscience Institute Cavalieri Ottolenghi
Regione Gonzole 10, Orbassano (TO)

Dr. Alice Staffa
Cellular and System Neurobiology Unit, Development and refinement of neuronal circuits group
Instituto de Neurociencias de Alicante, Spain

NMDA receptors containing GluN3A subunits influence myelination during development and after injury

NMDA receptors containing GluN3A subunits (GluN3A-NMDARs) are emerging as key players in the experience-dependent refinement and consolidation of neuronal circuits over critical periods of postnatal development.

However, a previously unexplored effect on myelination has been recently found opening new perspectives on the glutamatergic signalling between neurons and oligodendrocytes.

Host: Prof. Enrica Boda

25 novembre 2021