EATING DISORDERS AND SUBSTANCE ABUSE

Aula Magna di Anatomia - Dipartimento di Neuroscienze UNITO
Corso Massimo D’Azeglio 52

EATING DISORDERS AND SUBSTANCE ABUSE
The impact of stressful lifestyles on brain functioning

Morning Session

10:00 Welcoming introduction

10:15 - Extracellular components in neuroplasticity, memory and behavior
Bertocchi I., Neuroscience Institute Cavalieri Ottolenghi

11:00 - The endocannabinoid system, stress and drug addiction: from neurobiology to therapeutic perspectives
Pistis M., University of Cagliari

11:45 - Sexual dimorphic effects of maternal separation on the reward system in anorexic rats
Farinetti A., Neuroscience Institute Cavalieri Ottolenghi

12:30-14:00 Lunch Break

Afternoon Session

14:00 - Stressful attachment events and the development of the Self in subjects affected with an eating disorder.
Amianto F., University of Turin

14:45 - How our brain can survive in a stressful and obesogenic world
Verdejo-Román J., Department of Experimental Psychology, Cognitive Processes and Speech Therapy, Complutense University of Madrid
15:30-16:00 Meet the scientist!
Students will be offered the opportunity to meet the speakers and ask them about their scientific fields of expertise and careers

Conference Program (download pdf)

Organized by Antonia Gurgone, Martina Lorenzati, Jordi Manuello and Alice Rossi Sebastiano Delegates of the PhD Students

03 dicembre 2021