Data dell'evento: 22/10/2020

Prof.ssa Allegra Via
ELIXIR-IIB Training Coordinator, IBPM-CNR
Sapienza University, Rome

Many people tend to think that good scientists are born, not made. In other words, that only talented people will have success in pursuing a career in science. But, is talent the actual driver of a research career?

Upon completion of your PhD, a question may arise: what next? Although it seems a natural progression to continue with further research, there are many other careers open to academics. So how do you know if research is the right career choice for you? The path to research is not easy and becoming a “good researcher” may be a great challenge. But… what is a “good researcher”? What are their characteristics? Do you think you have them? Or, is it possible to develop them? How can you overcome the challenges of becoming a “good researcher”?

Choices you will make during and at the end of your PhD, will determine many aspects of your future life. Much will depend on your interests and passion. However, being aware of pros and cons of a career in research, the skill set needed to undertake a scientific career and the limiting factors, may greatly facilitate the difficult task of making the best decisions for your life.

Hosted by: Annalisa Buffo

Registration deadline: September 30 2020

Go to Registration form

3loghi

18 settembre 2020
22 ottobre 2020

Success and science: nature or nurture?

Allegra Via, ELIXIR-IIB Training Coordinator, IBPM-CNR Sapienza University, Rome

06 novembre 2020

Motor Neuron Diseases: understanding the pathogenetic mechanisms to develop therapies

Registration and abstract submission will be open until October 15th 2020

12 novembre 2020

XXX Convegno nazionale del Gruppo Italiano per lo Studio della Neuromorfologia

Il convegno annuale GISN era programmato a Torino per il prossimo novembre.
Il Comitato Organizzatore e il Consiglio Scientifico hanno deciso di non cancellare l'evento, ma di proporlo in forma di incontro online che si svolgerà, con un formato leggermente diverso da quello degli anni precedenti, da giovedì 12 a sabato 14 novembre 2020.