Sathya Puthanveettil, The Scripps Research Institute - Florida

Sathya Puthanveettil, PhD
Department of Neuroscience - The Scripps Research Institute
Scripps Florida, USA

From sea slugs to developing novel neurotherapeutics

I will be discussing about our ongoing studies on kinesin family of proteins and their role in synaptic transmission, synaptogenesis and memory. I will also discuss our drug discovery efforts based on axonal transport.

Host: Filippo Tempia

16 febbraio 2019

Torino - 10th International Meeting STEROIDS and NERVOUS SYSTEM

Since 2001, this meeting represented an important event for basic and clinical researchers working on this emerging scientific topic. We will address state-of-the-art approaches in the field of steroids and nervous system, including behavior, epigenetics, genomic and non-genomic actions, the vitamin D, neurodegenerative and psychiatric disorders, and the interference among endocrine disruptors and steroid signaling.

Identificato un nuovo bersaglio per contrastare la SMA

L’inibizione della proteina JNK rallenta la progressione della malattia che colpisce i motoneuroni ed è la prima causa genetica di morte nell’infanzia. Lo dimostra uno studio pubblicato su Frontiers in Molecular Neuroscience dal nostro gruppo di ricerca guidato da Alessandro Vercelli, in collaborazione con l’Istituto Mario Negri di Milano. Chiarire i meccanismi molecolari alla base della SMA può aprire la strada allo sviluppo di nuove terapie.

24 ottobre 2018